اشتباهات بازاریابی محتوا
براي هر تلاشي در جهت بهبود سئو سايت ، موانعي وجود دارد؛ اما ما در اين مقاله ميخواهيم به شما بياموزيم كه راه بر اشتباه بازاريابان ببنديد.
بدون به دستآوردن اعتباري مناسب براي لينك، گوگل به شما فرصتي براي حضور موفق در نتايج را نخواهد داد. اگر تلاشهاي شما در جهت بهبود سئو جواب نميدهد، راهكار شما همواره بررسي سريع صفحات نتايج موتور جستجو نيست، بلكه ممكن است يكي از اين ۵ اشتباه بازاريابان محتوا را انجام دهيد:
براي مشاوره رايگان در زمينه بازاريابي محتوا با نتيجه مثبت با دپارتمان توليد محتوا نوين ماركتينگ تماس بگيريد.
۱. تلاش براي لايك به جاي لينك
راهبرد اجتماعي اگر با اهداف سئو هم راستا نباشد، اشتباه بازاريابان محتوا است. سئو بايد راهبرد شما در شبكههاي اجتماعي را در بر بگيرد. لايكها، بازنشر توييتها، اشتراكگذاريها و افزودن به علاقهمنديها به شما در بهبود جايگاهتان در گوگل كمكي نميكند، فقط لينكها هستند كه اهميت دارند. به همين علت، دستيابي به لينكها از سوي وبلاگنويسهاي تاثير گذار نقشي مهم در پيشرفت كمپين اجتماعي شما دارد.
به عنوان مثال سايت قديمي TheFlatteringMan را در نظر بگيريد. سايت در نشريات مختلف مورد توجه بود اما آيا حتي يك لينك براي OldSpice دريافت كرد كه اعتبار لينكهايش بالا برود؟ نه!. انتشار محتوا در جاي نادرست
محتوايي عالي نياز به محلي دارد كه بيشترين لينكها را به سايت جذب كند. ورود لينكها بايد به گونهاي باشد كه هيچ نوع صفحه واسطي كه پر از لينك باشد، در مسير آن يافت نشود، همچنين لينكها نبايد داراي تگ عدم دنبال كردن باشند.
بنابراين سايتهايي نظير يوتيوب، پينترست، توييتر، لينكدين يا فيسبوك محل ايدهآلي براي محتواي شما نيستند، زيرا تمامي لينكهاي خروجي تگ عدم دنبال كردن دارند. حتي سايتهايي نظير هافينگتون پست يا بازفيد نيز چندان ايدهآل نيستند، چراكه همه چيز را ويراستار سايت آنها بررسي ميكند و تعداد لينكهاي شما به آنچه آنها ارائه ميدهند محدود ميشود.
شايد اگر يك مقالهي فهرستي بنويسيد، سايت بازفيد بهترين محل براي انتشار آن به نظر برسد اما اينگونه نيست، حداقل از ديدگاه سئو اينطور نيست. اين موضوع به اين دليل است كه بازفيد به شما اجازه لينكدهي به سايت خودتان را نميدهد، حتي اگر از امكانات تبليغاتي اين سايت مثل راز ويكتوريا نيز استفاده كرده باشيد.
شايد راز ويكتوريا از طريق بخش «۱۲ كاري كه بانوان بدون ترس هر روز انجام ميدهند» بازديدهايي براي شما به ارمغان بياورد اما اگر با دقت بيشتري سايت را بررسي كنيد، ميبينيد كه حتي يك لينك هم به سايت شما داده نشده است. لينك شما زماني مشاهده ميشود كه بر روي بخش نويسنده لينك كليك كنيد.
براي كساني كه به دنبال افزايش اعتبار لينك هستند، بهترين راهكار براي افزايش اعتبار، انتشار آن روي سايت خودشان است.
۳. هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه
اگر كمپين بازاريابي محتوايي شما مخاطبان ايدهآلتان را هدف گرفته باشد، نتايج بسيار خوبي را مشاهده خواهيد كرد.
از ديدگاه سئو، مهمترين مخاطبان شما مشتريان شما نيستند بلكه لينككنندگان شما هستند؛ به عنوان مثال: افراد تاثيرگذار فضاي مجازي كه از نظر گوگل اعتبار بالايي دارند. بله، شما بايد بخش اعظمي از تلاشهاي كمپين خود را به كسب لينك از سايتهاي معتبر، مورد تاييد و مهم معطوف كنيد. اگر فقط به دنبال نوشتن محتوا براي مشتريان خود هستيد، اين يك اشتباه بازاريابان محتوا است.
البته مرتبط بودن لينكها نيز فاكتوري اساسي است. اگر شما لينكي از يك سايت بسيار مهم در بين سايتهاي بررسي بازيهاي رايانهاي به دست آوريد اما موضوع سايت شما فروش لباس يوگا باشد، اين لينك كمك چنداني به شما نخواهد كرد.
اگر لينكسازي هدف شما باشد، كارتان به سادگي (و در عين حال پيچيدگي) توليد محتوايي است كه ديگران علاقهمند به لينك كردنش باشند. اين كار گاهي نياز به ديدي وسيعتر دارد و بايد رويكرد سنتي خود به محتوا را تغيير دهيد. كمككننده، كاربردي و آموزشي بودن محتوا به تنهايي كافي نيست. بايد محتوايي عالي توليد كنيد، محتوايي كه ارزش انتشار داشته باشد.
شركت كاترپيلار بخش مهمي از موفقيت خود را مديون كمپين جنگا (بازي برج هيجان) است، كارزاري كه در آن دو ماشين اين شركت مشغول بازي با بزرگترين جنگاي جهان، ساخته شده از چندين بلوك چوبي به وزن كلي ۸ تن، بودند. اين ويدئو در يوتيوب منتشر شده بود (با حدود ۳.۵ ميليون بازديد!) و شركت كت با اقدامي هوشمندانه براي جذب لينك، صفحهاي در سايت خود طراحي كرده بود كه اين ويدئو در آن قرار داده شده بود.
از طرفي ديگر شركت ShipServ، با ويدئويي تشريحي درباره محصولش كه در ساخت آن از لگو استفاده شده بود، نتوانست محتوايي درست را در اختيار مخاطبان قرار دهد. روشي كه ايدهاي عالي داشت اما مشكلي اساسي هم داشت: فقط افراد بسيار علاقهمند به نرم افزار آنها حاضر به تماشاي ويدئويي بودند كه روند كار آن را بيان ميكرد.
اين ويدئو منجر به موجي آنلاين نشد و به جاي نمايشي ميليوني، فقط چند هزار بيننده داشت.
بيشتر بخوانيد:دوربين مداربسته برای منزل
LifeInsure.com با موفقيت وارد معدن طلايي از لينكها شد و با انتشار مقالهي «۱۹ چيزي كه احتمالاً دربارهي مرگ نميدانيد» مقالهاي عالي را منتشر كرد. چنين مقالهاي چندان مرتبط با زمينه كاري يك شركت بيمه عمر به نظر نميرسد، درست است؟
اما اين مقاله به شكلي هوشمندانه، افرادي به جز مشتريان را هدف قرار داده بود. در واقع، با گشت و گذار در سايت آنها اين مقاله قابل يافتن نيست. هدف مورد نظر براي اين مقاله، لينكدهندگان بودند و همين افراد اين مقاله را در شبكههاي اجتماعي به شهرت رساندند.
رويكرد اتخاذ شده موجب پيشرفت سايت ميشود. سايت LifeInsure.com براي عبارت «بيمه عمر» سالها در هر سه موتور جستجوي گوگل، ياهو و بينگ رتبهي ۱ را به خود اختصاص داده است.
۴. تمركز داشتن بر فعاليت
متاسفانه بسياري از سئوكاران بر يك موضوع خاص متمركز هستند. اعتقاد آنها بر اين است كه فقط بايد «بهترين روشها» را پيادهسازي كرد كه يكي ديگر از اشتباه بازاريابان محتوا است. من ميخواهم اين طرز فكر را به چالش بكشم. به نظر من كارهايي در ميان روشهاي سئوي آنها وجود دارد كه ارزش اجرا شدن ندارند و به بياني سادهتر كمكي به پيشرفت سايت نميكنند.
برخي از اين كارها نيز از اهميت كمتري در سئو سايت دارند و بايستي آنها را پس از اتمام فعاليتهاي مهمتر انجام داد. متاي توضيحات يكي از اين موارد است. اين موارد بر رتبه شما اثري ندارند، بنابراين نبايد با آنها مثل تگ عنوان برخورد كرد.
در عوض من به شما پيشنهاد ميكنم كه بر خروجي متمركز شويد: هدفي بزرگ، مهم و بيباكانه انتخاب كنيد، از همراهي ساير اعضاي گروه براي رسيدن به هدف و انجام كار سيستماتيك در جهت آن اطمينان حاصل كنيد. زماني كه خروجي موردنظر به دست آمد، به جاي انجام بقيه كارهاي فهرست، هدفي جديد تعيين كنيد.
ما مي توانيم استراتژي خوبي درباره سئو براي شما تدوين كنيم با دپارتمان سئو نوين ماركتينگ تماس بگيريد
۵. كمك نگرفتن از كاربران مولد
كاربران مولد سلاحي مخفي براي لينكسازها هستند. كاربران مولد وبلاگنويسها، محتواسازان رسانههاي اجتماعي، روزنامه نگاران و سلبريتيهايي هستند كه دنبال كنندگان زيادي در شبكههاي اجتماعي دارند، به عبارتي ديگر افرادي هستند كه دسترسي زيادي دارند.
كمكي كه كاربران مولد به شما ميكنند بسيار حياتي است. شما نيازي به ارتشي از آنها نداريد، همه آن چيزي كه شما ميخواهيد يك كاربر مولد است كه از شما حمايت كند. يك اشتباه بازاريابان محتوا دست كم گرفتن آنهاست.
ممكن است جلب نظر يك كاربر مولد چالش برانگيز باشد اما به محض اين كه اين كار را انجام دهيد، كاربر مولد به شما در آغاز پيشرفتي سريع كمك خواهد كرد. در واقع، دليل اصلي موفقيت سايت LifeInsure.com، كه بالاتر به آن اشاره كرديم، يك كاربر مولد بود.
براي پرداخت هزينه به كاربر مولد آماده باشيد، فرقي ندارد كه هزينه، مالي باشد يا انجام كاري براي او. در اين دنيا هيچ چيز رايگان نيست. اگر نميدانيد كه چگونه كاربر مولد را پيدا كنيد، با مشاور سئو يا رسانههاي اجتماعي خود مشورت كنيد. شايد آنها همين حالا هم با يك كاربر مولد در ارتباط باشند.
در طي سالهاي گذشته من توانستهام كه روابطم را با كاربران مولد رديت، استامپل آپن، فيسبوك، توييتر، پينترست، اينستاگرام و ساير رسانههاي اجتماعي توسعه دهم. اين روابط ارزش بسيار زيادي دارند.
به عنوان مثال من با همكاري كاربر مولد، جرمي شوميكر معروف به شوماني، كمپيني را براي سايت OvernightPrints.com راهاندازي كردم. ايدهي من اين بود، با طراحي كارت ويزيت جديد جرمي، «كارت ويزيتي رايگان براي همهي عمر خود برنده شويد».
جرمي فردي تأثيرگذار در فضاي مجازي است. او محتواي مشتري من را در وبلاگ و كانال يوتيوب خود منتشر كرد، كاري كه اثري شگفتانگيز بر كسب و كار مشتري من داشت. همين موضوع، سايت مشتري من را تا رتبهي ۲ براي عبارت «كارت ويزيت» در گوگل بالا برد. اين در حالي بود كه آنها پيش از انجام اين كمپپن رتبه بسيار پاييني در گوگل داشتند.
دوربين مداربسته: دوربين مدار بسته دوربين مداربسته اصفهان دوربين مداربسته شيراز
[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]