دوربین مداربسته آنالوگ

شنبه 6 دی 1399
13:14
peyman

دنیای امروز ما هر روز گسترده تر و پیچیده تر می شود، تنها در دو دهه اول قرن حاضر شاهد تغییرات عظیمی در سبک زندگی بشر بوده ایم که در تاریخ زندگی انسان منحصر به فرد به حساب می آید. همچنین با گسترده شدن شهر ها و همچنین افزایش نهاد های مدنی و اجتماعی، امنیت فضاهای شهری و محیط های زندگی افراد از اهمیت بالایی برخوردار شده است که رکن اصلی تامین امنیت این فضاها را دوربین های مداربسته تشکیل می دهند. با ما همراه باشید تا در این مقاله یکی از کالاهای پرکاربرد صنعت امنیت یعنی دوربین مداربسته آنالوگ را به شما معرفی کنیم.

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته چیست؟

CCTV یا Closed Circuit Television را به زبان فارسی دوربین مداربسته ترجمه می کنند اما همانطور‌که از ترجمه لغوی این عبارت پیداست، انگلیسی‌زبانان به این نوع سیستم نظارت تصویری “تلویزیون مداربسته” می‌گویند. سیستم‌های نظارت تصویری معمولا شامل دوربین، دستگاه ضبط و غیره هستند و دوربین ها عنصر اصلی این سیستم های نظارتی به حساب می آیند. به عبارت دقیق تر وظیفه اصلی دوربین در سیستم های نظارت تصویری یا همان cctv ، دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره‌ سازی است.

بگذارید کمی دقیق تر دوربین مداربسته آنالوگ را بررسی کنیم، از شاخصه های دوربین مداربسته آنالوگ این است که این دوربین ها قابلیت تبدیل فرمت ها را ندارد، بنابراین اگر بخواهیم داده های دریافتی را قابل نمایش کنیم، باید از یک دستگاه تبدیل کننده استفاده کنیم . برای این منظور داده های دریافتی به یک دستگاه به اسم DVR ارسال می شودتا بدین وسیله داده های دریافتی از دوربین های آنالوگ ذخیره و با تبدیل آنها به فرمت دیجیتال بتوانیم این تصاویر را بر روی تلویزیون به نمایش درآوریم.

بنابراین دوربین های مدار بسته از نظر نوع سیگنال خروجی به دو دسته آنالوگ و ای پی دسته بندی می شوند. در این مقاله به معرفی دوربین مداربسته آنالوگ می پردازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ (analog CCTV)

همانطور که توضیح دادیم دوربین های مداربسته آنالوگ، تصاویر را با یک ضبط کننده دیجیتالی ارسال می کنند تا تصاویر به فرمت دیجیتال ضبط شود. نحوه کار این دوربین مدار بسته به این شکل است که با استفاده از سنسورهای تصویر CCD، تصاویر را برای پردازش به فرم دیجیتالی تبدیل می کند، اما قبل از اینکه بتواند ویدئو را ارسال کند، می بایست آن ها را به حالت آنالوگ برگرداند. بنابراین، دوربین مدار بسته analog می تواند مانند ضبط کننده های ویدئو و مانیتور، فیلم را دریافت کند.

ساده بودن مکانیزم دوربین مداربسته آنالوگ هزینه این دوربین ها را نسبت به دوربین های آی پی کم به شدت کاهش داده است. از نظر تاریخی نیز دوربین های مداربسته آنالوگ ابتدا توسط یک شرکت آمریکایی در سال 1949 تولید و به بازار جهانی عرضه شد. در این دوربین ها سیگنالهای خروجی توسط یک حسگر به تقویت کننده ارسال می شود و با تقویت این سیگنالها یک خروجی مناسب برای تصویر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: برند هایک ویژن

نحوه کار سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ

این دوربین ها با امواج آنالوگ کار می کنند و کیفیت تصاویر ضبط شده در آن ها بستگی به امواج آنالوگ دارد، و در زمان ارسال فیلم ها به صورت بیسیم، از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده می شود. امواج آنالوگ همیشه تحت تاثیر نویز هستند، از این رو نوع کابل هایی که برای آن ها استفاده می شود در سطح رزولوشن تصاویر خروجی دوربین تاثیر مستقیم دارد. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای تی وی لاین (TVL) محدود می باشند اما برای اهداف نظارتی، وضوح تصویر 1.3 مگاپیکسلی آنالوگ کفایت می کند. کیفیت نهایی ویدئو ها توسط دستگاه DVR یا مانیتورها که با استفاده از کابل های کواکس مثل RG59، که تصاویر را ضبط می کند ارائه می شود. برای این امر می بایست ضبط و نرم افزار ویژه ای خریداری کرد.

دوربین مداربسته آنالوگ

مزیت های دوربین مداربسته analog

مهمترین مزیت دوربین مداربسته آنالوگ را ارزان بودن آن نسبت به سایر دوربین ها عنوان می کنند اما این تنها مزیت دوربین آنالوگ نسبت به دوربین های دیگر نیست. دوربین مداربسته آنالوگ همچنین روند اجرایی نسبتا آسانی دارد، مطابقت کامل با شرایط رو شنایی و حالت چرخشی (PTZ) آن باعث می شود که نصب و کار با آن ها بسیار ساده باشد.

از دیگر حسن های دوربین مداربسته آنالوگ می توان به قابلیت نظارت از راه دور و اتصال این دوربین ها در مسافت های طولانی به یکدیگر اشاره کرد. اما این مزیت می تواند همزمان به یک نقص بزرگ تبدیل شود چرا که در چنین شرایطی دسترسی به اطلاعات برای هر فرد دیگری نیز امکان پذیر خواهد بود.

  • این نوع دوربین از راه دور قابل کنترل است.
  • به سادگی قابل نصب است و برای نصب به افراد ماهر و متخصص نیازی ندارد.
  • عمده ترین مزیت دوربین مداربسته آنالوگ، قیمت پایین این نوع دوربین نسبت به دوربین های آی پی است.
  • تنوع بسیار بالایی دارد و به عبارتی دقیق تر می توانید نوع مینی تا نوع PTZ که اندازه ای بزرگتر دارد در بازار موجود است.

نصب دوربین مداربسته آنالوگ

اصلی ترین موضوع در نصب دوربین های مداربسته انتخاب مناسب نقاط نصب دوربین است. در صورتی که بتوانید بهینه ترین نقاط هر فضایی را برای نصب انتخاب کنید از یک طرف طول کابل استفاده شده برای نصب دوربین مداربسته را کاهش می دهید و از طرف دیگر باعث کاهش تلفات خط و افزایش کیفیت تصویر می شوید.

برای مثال برای فضاهای داخلی و مسقف بهتر است که گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که بیشترین نقاط ورودی را پوشش می دهند . همچنین در انتخاب نقاط نصب به منبع تغذیه و پیریز برق نیز توجه کنید که در دسترس شما باشد. همچنین برای فضاهای باز بهتر است که مکان های با ارتفاع بالاتر که به راحتی در دسترس نباشند را انتخاب کنید. روی پنجره ها، گاراژها و .. به این ترتیب می توانید همزمان که فضای بیشتری را با دوربین ها پوشش می دهید، مانع تخریب های خواسته یا ناخواسته این دوربین ها نیز بشوید.

رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته انالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر انهاست.

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته دام تجهیزات دوربین مداربسته دوربین مدار بسته بولت


[ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]